Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

Leasen is mogelijk vanaf een totaal investeringsbedrag van € 5.000 exclusief btw.

Tussentijds aflossen is niet mogelijk. U kunt wel tussentijds afkopen. MediLease maakt voor u dan een afkoopvoorstel waarbij u de resterende termijnen in één keer afkoopt.

Bij een financial lease is MediLease zo lang de de overeenkomst loopt juridisch eigenaar van de apparatuur. Het economische eigendom bij u als cliënt waardoor de apparatuur bij u op de balans komt te staan. Maar na het betalen van de laatste leasetermijn wordt u automatisch ook juridisch eigenaar van de apparatuur.

Bij een operational lease is MediLease zowel juridisch als economisch eigenaar van de apparatuur. MediLease koopt de apparatuur van de leverancier en in feite huurt u deze apparatuur van MediLease. Aan het einde van de looptijd heeft u de mogelijkheid om de apparatuur te retourneren, door te huren of te vervangen.

MediLease is een zelfstandig bedrijf en onafhankelijk van banken en leveranciers. U, de klant, beslist wat er gekocht wordt en bij wie. U maakt zelf alle afspraken met uw leverancier over installatie, opleiding, onderhoud e.d. Nadat u het leasecontract heeft getekend sturen wij een leveringsopdracht aan uw leverancier en vragen daarbij de rekening naar MediLease te sturen. Nadat u aan Medilease de heeft laten weten dat alles naar tevredenheid is afgeleverd en alles functioneert dan pas betaalt MediLease uw leverancier.
Ja, bij het afsluiten van een lease bent u verplicht om de apparatuur te verzekeren. MediLease kan voor cliënten de verzekering regelen tegen materiële schade aan het object door een van buiten komend onheil, transport en eigen gebrek met een eigen risico van € 1.000,- per gebeurtenis. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om de verzekering zelf te regelen bij uw eigen verzekeringsmaatschappij.
Dat hangt bijvoorbeeld af van het type apparatuur waarin u wilt investeren en uw huidige financiële positie. Gebruikelijke looptijden voor medische apparatuur zijn 36 maanden, 48 maanden, 60 maanden en 72 maanden. Bij uitzondering zijn de lootpijden van 24 maanden en 84 maanden ook mogelijk.
Het woord operationele lease is verwarrend. Bij auto’s wordt met het woord “operationele” dikwijls bedoeld dat alle services, onderhoud, verzekering, belasting e.d. in maandhuur zit verwerkt. Bij het leasen van bedrijfsmatige onroerende goederen wordt met operationele lease huur bedoeld. De wetgever kent twee begrippen huur en huurkoop waarbij huur wordt vertaald door operationele lease en huurkoop – koop op afbetaling – door financial lease.
Voor alle zakelijke kredieten die meer dan € 1.000 bedragen waarvoor u ook persoonlijk aansprakelijk bent, dan staat dat bij de BKR geregistreerd. Dit is dus wanneer u eigenaar ben van een VOF of een Eenmanszaak. Echter, een aantekening wordt pas gemaakt op het moment dat er betalingsachterstanden zijn.
MediLease is een leverancier- en bank onafhankelijke leasemaatschappij. Dus ja, u kiest zelf de leverancier en apparatuur naar keuze, wij regelen de financiering.
Nee, dat is niet nodig. MediLease ondersteunt een aantal facetten van de product lifecycle. Te beginnen met het ondersteunen van de aankoop. We stellen samen met u een aankoopbudget op. De leverancier stuurt de rekeningen naar MediLease nadat zaken goed zijn geïnstalleerd geeft u MediLease toestemming te betalen. Als het budget is uitgegeven start de leaseovereenkomst. Alles transparant want de condities voor de leaseovereenkomst worden al bij het beschikbaar stellen van het budget met elkaar vastgelegd. Na iedere levering door de leverancier worden de objecten inclusief serienummer geregistreerd in EnquireNow. U kunt zelf gegevens toevoegen zoals wie het apparaat gebruikt, waar het zich bevindt en andere dergelijke zaken. Heeft u een eigen Asset Management Systeem dan kunnen de objecten gedownload worden.
Als het defect is ontstaan door een van buiten komend onheil, transport en eigen gebrek, kunnen deze kosten wellicht vergoed worden.
Dit is niet standaard, maar we kijken graag met u mee. Het object dient intern eerst worden beoordeeld, mits er een positieve financiële toetsing heeft plaatsgevonden. Enkele gegevens die we nodig hebben:
  • Omschrijving object, eventueel brochure.
  • Destijds nieuwprijs
  • Huidige waarde
  • Bouwjaar
  • Is er garantie van toepassing?
  • Is het een refurbished object? Is er een rapport van?
  • Waar is het object tot nu toe voor gebruikt?

Ons kantoor

Leonardo da Vinciplein 60
5223DR ‘s-Hertogenbosch

Wegens hemelvaart zijn wij op donderdag 9 mei en vrijdag 10 mei 2024 gesloten.