BERG-CARE-LOGO (1)

Berg Care – Interview met Folkert Looij

Niet de verkoop van onze systemen, maar de kwaliteit van het product en de dienstverlening staat centraal
Berg Care is leverancier en kennispartner van Europese lasersystemen gericht op esthetische behandelingen. Hierbij voeren zij onder andere het merk Asclepion Laser Technologies in hun assortiment en hebben daarmee een Europese fabrikant in de arm genomen. Deze systemen mogen zij aanbieden in de Benelux. Al 15 jaar is Folkert Looij werkzaam bij Berg Care als finance specialist. In zijn functie is hij zowel verantwoordelijk voor de interne financiën, maar heeft hij ook een financieel adviserende rol voor de relaties van Berg Care. In dit interview met Folkert zoomen we verder in op de behandelapparatuur van Berg Care, waar hun kracht ligt, wat hun ambitie is voor de toekomst en waarom zij lease aanbieden aan hun klanten.
Berg Care - MeDioStar

In het kort

Over Berg Care

‘Berg Care is leverancier van Europese lasersystemen gericht op esthetische behandelingen. Daarbij leveren wij eigenlijk alleen maar kwalitatief goede producten en diensten. Wij focussen ons zowel op huidtherapeuten als op schoonheidsspecialisten.’

‘Wat uniek is aan Berg Care is dat wij geen verkopers hebben, maar eigenlijk vooral kennispartner zijn. Zo is kennisdeling is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur. Trainingen zijn geaccrediteerd voor geregistreerde huidtherapeuten in het Kwaliteitsregister voor Paramedici en voor SKIN geregistreerde schoonheidsspecialisten. Daarnaast krijgen onze relaties toegang tot Siilo – een messaging app voor zorgprofessionals – waarin ze direct vragen kunnen stellen aan onze huidtherapeuten als ze ergens tegenaan lopen. Deze app voldoet aan alle AVG wet- en regelgeving, wat voor ons erg belangrijk is. Daarom werken we met deze app.’

Waar staat Berg Care voor?

‘Allereerst hebben wij onze familie, de Berg Care Family. Wat ik altijd uitleg aan mensen is dat het net is als met je echte familie. Je kunt ze niet bellen midden in de nacht, want dat vinden je ouders ook niet leuk. Maar je kunt ze wel bellen als je op een zaterdagavond nog een vraag hebt’, vertelt Folkert. ‘Daarnaast slaat familie ook op dingen samendoen. Wij ondernemen dingen samen met onze relaties. We organiseren terugkomdagen en familiedagen. Daar gaan wij met onze relaties in gesprek waarbij ze van elkaar, van ons en wij van hen kunnen leren.’

Team berg care

‘Op die dagen voeren relaties gesprekken met elkaar, bijvoorbeeld over pricing. Terwijl ze beide hetzelfde systeem gebruiken en dezelfde behandeling uitvoeren, lukt het de een toch om een hogere behandelprijs te vragen. Hoe komt dat dan? Kan de een het dan beter overbrengen dan de ander? Dat zijn allemaal gesprekken die op zo’n dag gevoerd worden.’

Kan je iets meer vertellen over jouw rol binnen Berg Care?

‘Ik ga eigenlijk alleen over geld. Ik zeg ook tegen relaties dat ik weinig van de systemen weet en daar ook niks mee kan. Als ze moeilijke vragen stellen dan trek ik meteen iemand erbij die hier alles van weet. Maar op het moment dat het over prijzen of over financiering gaat dan trekt de klinisch trainer zich terug. Onze trainers vinden het ook niet leuk om daar bij te zijn want daar ligt hun kracht niet. Zij weten namelijk veel over het systeem en de behandelmogelijkheden en zijn niet bezig met financiering en prijzen’, benadrukt Folkert.

‘Doordat we dit bijna 100% gesplitst hebben gaan de klinisch trainers nooit ergens heen met de gedachte van ‘deze relatie betaalt slecht of juist heel snel’. Zo wordt iedere relatie op dezelfde manier door hen behandeld.’

De MeDioStar wordt in de markt veel gebruikt

‘Wat wij veel op de markt zetten is de MeDioStar. Dat is een diode laser waarmee zowel behandelingen voor ontharing als huidverbetering kunnen worden gegeven met de standaard applicator. Dit systeem is redelijk scherp geprijsd als je kijkt naar de specificaties.’

‘Hij heeft een dubbele golflengte waardoor je hele goede ontharingsresultaten behaalt. Dat zie je terug in het aantal behandelingen. Vaak zijn mensen na 6 behandelingen al klaar. Een stukje kwaliteit dus. Wij betrekken dat bij de fabrikant Asclepion, die gevestigd is in Duitsland en waar ook echt geproduceerd en ontwikkeld wordt. Ze hebben een bedrijfspand dat ongeveer net zo groot is als een Ikea.’ Als u van de MeDioStar de leaseprijzen wilt weten, dan kunt u hier een berekening maken.

Asclepion Medio Star

Berg Care garandeert dat je altijd kunt werken

‘Binnen 24 uur, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar hebben we een technische dienst die leensystemen beschikbaar heeft als onze relatie om welke reden dan ook het systeem niet meer kan gebruiken. Of dat nou komt door een technisch defect, diefstal, een brand, door een ontploffing of overstroming; dat is voor ons niet relevant. Wij garanderen dat je door kunt werken. De financiële schade die ontstaat omdat er geen leensysteem is, kan soms groter zijn dan de storing aan het systeem zelf. Daarom bieden wij verhuur als extra service richting onze familieleden.’

‘Onze toegevoegde waarde komt met name goed tot uiting nadat de klant heeft getekend’

‘Onze toegevoegde waarde komt met name goed tot uiting nadat de klant heeft getekend. Een belangrijk aspect daarvan is dat wij praktijken 1-op-1 scholen. Als jij een systeem koopt, dan ben jij inclusief medewerkers alleen met de huidtherapeut. Jij leert dus op je eigen niveau, kennis en kunde. Heb je meer tijd nodig dan dat we standaard hebben ingepland? Dan geven we jou kosteloos extra training. Dat zit allemaal bij de prijs van het systeem inbegrepen.’

Folkert geef aan dat hij dit erg belangrijk vindt, omdat het niet zo kan zijn dat de huid van patiënten verbrand wordt. Daarom trekt Berg Care voor iedere training minimaal 8 uur uit.

Berg Care als kennispartner

Berg Care ziet zichzelf als kennispartner. Zo geeft Folkert aan: ‘Wij helpen relaties met het vermarkten van het systeem dat zij hebben aangeschaft. Zo vinden wij het belangrijk dat mensen hun marketinguitingen baseren op feiten. Iedereen schreeuwt namelijk dat ze de meest krachtige laser hebben, maar is dat ook echt zo? Daarom leveren wij de feiten aan met bijbehorende marketinguitingen. Denk hierbij aan een consumentenflyer, extra productinformatie, alle belangrijke punten op het gebied van AVG, wet- en regelgeving, brochures, websiteteksten, maar ook materiaal voor op sociale media kanalen.’

‘Vanuit onze relaties horen wij dat ze de verkooppraatjes een beetje zat zijn. Ze willen graag op basis van klinisch redeneren en medische certificeringsrapporten een keuze maken. Omdat wij ons verhaal baseren op feiten, kunnen wij alles wat we beloven ook nakomen. Dat waarderen ze enorm.’

Waaruit blijkt dat dan?

‘Dat blijkt uit de reclame die relaties voor ons en onze systemen maken. Wij doen namelijk weinig aan reclame, daar ligt onze kracht ook niet. Wij hebben namelijk geen verkoopteam dat daar op zit. Als (potentiële) relaties zich oriënteren op een systeem leggen wij goed uit waarom een systeem van ons doet wat hij moet doen op basis van feiten. Dat werkt erg goed en is voor ons de juiste strategie.’

Door alle financiële opties aan te bieden, is de kans groter dat de aanschaf van een systeem door kan gaan en kunnen meer relaties aan de slag met kwalitatief goede behandelapparatuur.

~ Folkert Looij

Waarom bieden jullie lease aan?

‘Op het moment dat (potentiële) relaties hier zijn is het handig om direct te weten wat de mogelijkheden zijn. Indien iemand wil leasen, maar dat niet mogelijk is via de reguliere weg, dan is het fijn om dat op voorhand te weten. Dan kan ik mijn gesprek hierop aanpassen.’

‘Het gebeurt regelmatig dat we tegen mensen zeggen: goh, we snappen wat je wilt, we snappen waar je vandaan komt, maar je bent (nog) niet geschikt voor ons bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat mensen het niet kunnen betalen of over enthousiast zijn in aannames in hun berekeningen.’

Wat is het voordeel voor jullie klanten als ze leasen?

‘Nou, een van de belangrijkste voordelen van leasen is dat relaties hun cashflow behouden zoals deze nu al is. Hiermee voorkomt je relatie dat er een grote hap uit zijn of haar reserves gaat, wat zeker dit jaar en vorig jaar met corona een grotere rol is gaan spelen. Heel veel ondernemers denken goed na voordat ze een investering aangaan, zeker als ze personeel hebben. Dat is ook de verantwoordelijkheid die je als werkgever draagt. Je moet je werknemers tenslotte blijven betalen. Niet dat je straks een prachtige laser hebt staan, maar dat je de persoon die ermee werkt niet meer kunt betalen. Dat gaat natuurlijk niet.’

‘Daarnaast wordt het investeren in goede en gecertificeerde systemen haalbaar voor ondernemers. Met behulp van lease kunnen ze toch direct van start met kwalitatief goede systemen.’

Hoe bied jij leasing aan?

‘Ik leg iedereen uit wat de financiële opties zijn. Je kunt aanbetalen, alles betalen, leasen en gedeeltelijk leasen. Voordat ik een gesprek in ga check ik in de EnquireNow Vendor Portal wat de actuele leasetarieven zijn op verschillende looptijden. Zo komen zowel mijn relaties als ik zelf niet voor verrassingen te staan. Doordat ik dit op deze manier doe weet men alvast een beetje waar ze aan toe zijn. Je kan dan veel gerichter al hun vragen beantwoorden.’

‘Door meerdere opties voor te leggen kun je relaties eerder blij maken met goed nieuws, bijvoorbeeld als een lease mogelijk is. Soms verwachten ze dat het niet kan, maar dan kan het toch wel. Hiermee maak je iemand enorm blij. Als ze dan zeggen ik wil het niet, even goede vrienden. Alleen dan kunnen mensen wel kiezen. Dat is beter dan dat ze maar één keuze hebben. Hierdoor is de kans groter dat de aankoop doorgaat en relaties aan de slag kunnen met hun nieuwe systeem.‘

De toekomstplannen van Berg Care

‘Dit jaar gaan wij een vestiging openen in België. Wij hebben ervoor gekozen om een kantoor te openen in Brussel, tegenover het centraal station. Een prachtige locatie. Het is zo dat wij voor onze grootste leverancier Asclepion Laser Technologies, de Benelux als werkgebied hebben om mooie systemen in de markt te mogen plaatsen. Dan zie je dat de Belgische markt echt anders is dan de Nederlandse markt. Daarom openen we daar een fysiek kantoor. De verwachting is dat we voor het einde van dit daar aan de slag kunnen’, sluit Folkert af met een lach.

Deel dit artikel

Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Anderen bekeken ook:

https://youtu.be/gfj6O8no2rk   ICT-toepassingen die ondersteuning bieden in de zorg Wat is E-Health? Een steeds vaker terugkerend en herkenbaar fenomeen; digitalisering in de zorg. …

Scroll naar top

We care about you

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en krijg van Bram de laatste kennisartikelen, klantverhalen en leveranciersverhalen als eerste in uw inbox.

Bram Frijlink