Staart-Senitas-logo---2015

Senitas – Interview met Maarten Gils

Wij willen bekend staan als de Apple in de schoonheidsindustrie
Maarten Gils is werkzaam bij Senitas als Customer Operations Manager. Senitas is leverancier van esthetische apparatuur en bedient zowel de Belgische als de Nederlandse markt. Hierbij ligt hun focus op schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten, cosmetisch artsen en plastisch chirurgen. In dit interview vertelt Maarten over de mogelijkheden van hun systeem de HydraFacial en de ambitie van Senitas.
Maarten Gils - Customer Operations Manager
Maarten Gils
Customer Operations Manager

In het kort

Waar Senitas voor staat

‘Wij hebben ons gefocust op de huidtherapie’, geeft Maarten aan. ‘Wij staan voor de verbetering van de huid om de beste kwaliteit apparatuur aan te bieden. Met het nodige respect voor de huid, maar ook voor de personen die de behandelingen uitvoeren. Bij ons heeft iedereen een bepaalde waarde. Voor ons is iedereen van waarde, ongeacht wat deze persoon heeft gedaan. We zijn vooral ook een familiebedrijf, die vanuit christelijke waarden naar voren probeert te treden en op deze wijze impact probeert te maken in de markt vandaag de dag.’

De HydraFacial

‘Om dit te bewerkstelligen voeren we het merk HydraFacial. Dit is de oorspronkelijke ontwikkelaar van de hydradermabrasie en hydrodermabrasie. Met de HydraFacial is het mogelijk om de huid een boost te geven: in 3 stappen, in 30 minuten, de beste huid van jouw leven’, benadrukt Maarten.

‘Op een hele doelgerichte en efficiënte manier kun je in een hele korte tijd de huid van onze cliënten gezond maken. Door gebruik te maken van de juiste serums, de juiste tips en de juiste behandeltechnieken is het mogelijk om de huid van cliënten weer gezond te maken. De huid wordt hierdoor weerbaarder, wat zeer belangrijk is als de cliënt bijvoorbeeld intensievere operaties wilt ondergaan. De HydraFacial is de doorgang naar succes voor de praktijk, zowel voor de ondernemer zelf als zijn cliënten.’

‘Vanuit de visie dat een gezonde huid begint met het goed reinigen en voorbereiden van de huid, is het eenvoudig om een behandeling met de HydraFacial te verkopen. Want als je eenmaal de huid proper en gezond hebt gemaakt, wil je die ook graag gezond houden. Dit kan dus met de HydraFacial. We noemen de HydraFacial ook vaak wel de draaischijf van de praktijk. Alles in de praktijk draait rondom de HydraFacial.

Wij willen bekend staan als de Apple in de schoonheidsindustrie

~ Maarten Gils

De behandelingen met de HydraFacial

Glysal Boost: Minimaliseert de verschijning van fijne lijntjes en rimpels om zo de gezondheid en vitaliteit van de huid te herstellen. Ideaal bij acné, acné littekens en diepere rimpels of zonneschade.

Dermabuilder boost: Minimaliseert tekenen van veroudering en vult de huid met een gepatenteerde combinatie van peptiden. Dit geeft een anti-rimpel effect en kan gebruikt worden als ondersteuning of als alternatief van spierverslappers.

Britenol boost: Minimaliseert pigmentvlekken en zonneschade voor een egale teint. Inzetbaar bij alle huidtypes, elke huidskleur en een heel jaar door.

Regen GF boost: Vermindert de zichtbaarheid van fijne lijntjes en rimpels door de gezondheid van de huid te herstellen. Stimuleert een betere cel-tot-cel communicatie.

Keravive: Stimuleert de gezondheid van de hoofdhuid, dankzij een diepe reiniging, en voeding met essentiële proteïnen en biomedische groeifactoren. Dit zorgt daardoor voor minder huidirritatie, minder verstopte poriën en ingegroeide haren, maar ook voor meer volume van de haren, minder haaruitval en zelfs meer haargroei.

Hydrafacial

Waarom is de HydraFacial zo interessant voor praktijken?

‘De reden dat de klant de HydraFacial zou moeten aanschaffen is omdat het zo’n gamechanger is. Het is wereldwijd zo bekend dat je ook klanten gaat aantrekken naar je praktijk omdat je alleen al de HydraFacial gebruikt. De markt komt steeds meer te weten over de HydraFacial. Eindklanten zien de eindresultaten op social media voorbij komen, dus die willen allemaal een dergelijke behandeling ondergaan’, vertelt Maarten.

En zijn er nog meer voordelen voor de praktijkhouders?

‘Ja, die zijn er zeker. Op het moment dat je de HydraFacial aanschaft ga je automatisch nieuwe cliënten aantrekken die naar jouw praktijk. Je gaat ook je bestaande klanten dan ook meer in je praktijk zien. Zeker in de wereld van de botox en fillers, zien eigenaren van schoonheidspraktijken hun klanten ieder half jaar of zelfs één keer in de acht maanden. Met de HydraFacial verandert dit beeld volledig. Nu is het mogelijk om je klanten iedere maand te zien. Aangezien je klanten vaker kunt begeleiden, zorgt dat voor een hogere klantentevredenheid en klantenloyaliteit. Het is dus een enorm voordeel als klanten vaker langskomen in de praktijk.’

Waarom bied jij de HydraFacial aan in de vorm van een operational lease aan jouw cliënten?

‘Ten eerste het maandelijkse bedrag. Bij een operational lease bedraagt deze €476 en dat maakt het gewoon haalbaar voor onze klanten. De maandprijs is enorm veel lager dan wanneer ze dit in één keer zouden aanschaffen. Er zijn dan ook maar vier of vijf behandelingen per maand nodig om de kosten eruit te halen. Daarnaast evolueert de technologie op de markt erg snel. Met een operational lease kun je na iedere vier jaar een nieuw apparaat ontvangen tegen de dan beschikbare prijzen. Het maandbedrag blijft dan nagenoeg gelijk. Zo blijft je praktijk altijd state-of-the-art.’

Waar hoop je dat Senitas over vijf jaar staat?

‘Ik hoop dat Senitas over vijf jaar nog steeds bijdraagt aan het succes van vele praktijken. Ik verwacht dat de HydraFacial dan nog steeds naar boven komt. Daarnaast hoop ik dat de merken die wij uitdragen steeds beter worden ontvangen en op een succesvolle wijze worden ingezet in de markt. Als men spreekt over Senitas, hoop ik dat er wordt gesproken over de goede kwaliteit van onze producten maar ook van onze opleidingen. Die hebben wij namelijk hoog in het vaandel staan. Ons doel is dan ook om de Apple te zijn van de schoonheidsindustrie’, vertelt Maarten tenslotte.

Deel dit artikel

Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Anderen bekeken ook:

Wat is investeringsaftrek? Als ondernemer kunt u financieel voordeel behalen met een aantal investeringsregelingen. In Nederland kennen we drie verschillende soorten investeringsregelingen: Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA); Milieu-investeringsaftrek; Energie-investeringsaftrek. Het …

Scroll naar top