Apotheken

Investeren in nieuwe apparatuur voor uw apotheek? Met een slimme leaseconstructie van MediLease helpen we uw groei- en innovatieambities te realiseren.

Van een apotheek overname tot het financieren van een apotheek robot: MediLease helpt uw groeiplannen te realiseren.

Het kan zijn dat u voor een apotheek overname staat, op het punt staat om te investeren in uw apotheek, een apotheek robot te financieren of simpelweg meer wilt weten over het financieren als apotheker. Hierbij dient u als apotheker strategisch om te gaan als het op het financieren van een apotheek neerkomt. Dat begrijpen wij al te goed.

Waarom investeren als apotheker belangrijk is

Als apotheek heeft u een belangrijke taak, namelijk het managen van een permanente stroom medicijnen die gehele dag aan patiënten worden uitgegeven. Ook worden er door apothekers nog steeds medicijnen samengesteld volgens een vastgelegde receptuur.

Het selecteren van het merk voor het generieke medicijn is een dagelijkse taak. Niet te vergeten de medicatiebewaking, het consistent controleren of de patiënt de afgeleverde medicatie zonder problemen kan gebruiken. De KNMP noemt dit zelfs de belangrijkste taak van de apotheker.

Voor bovengenoemde taken is een hele set van digitale hulpmiddelen ter beschikking om de apotheek te ondersteunen. Om een voorbeeld te geven: apotheek robots die uitgifte van medicijnen toegankelijker maken.

Vergrijzing en blijvende druk op kosten

Parallel aan de vergrijzing stijgt ook de vraag naar zorg binnen de apotheken branche. Het percentage chronisch zieken en het aantal patiënten met complexere medicatie stijgt jaarlijks. Tevens heeft de individualisering van de maatschappij tot gevolg dat naast de groei, ook de diversiteit in zorgvraag toeneemt.

Er is een wens om de zorgkosten betaalbaar te houden, terwijl er steeds meer complexere taken voorkomen tegen steeds lagere inkomsten en de druk op kosten blijft. Kortom, investeren in innovatieve apparatuur die taken kan overnemen en efficiënter verwerkt wordt vrijwel noodzakelijk.

Toenemende administratieve lasten

Een apotheker krijgt te maken met toenemende administratieve lasten door onder andere de AVG en FMD die beide vanaf 2019 van kracht zijn. Zo heeft de AVG veel impact op de manier en inhoud van gegevensopslag, toegankelijkheid van gegevens en beveiliging en volgens FMD moet een receptplichtig geneesmiddel in Europa moet vanaf 2019 een uniek serienummer hebben dat is vastgelegd in een centrale database.

Kortom, in de apotheken branche dient er geld en energie te worden gestoken in innovatie. Door medicijnuitgiften te automatiseren en dataverwerking te optimaliseren wordt de kans op fouten aanzienlijk verkleind. Door prijsdalingen en verbeterde specificaties kan het leasen van apotheek robots een rendabele oplossing bieden en resulteren in een efficiëntere en goedkopere medicijndistributie.

Welke apparatuur kan ik leasen voor mijn apotheek?

Eigenlijk alle soorten apparatuur kan worden ondergebracht in de lease. Denk hierbij aan medicijnkoelkasten, vriezers, ROWA apotheek robots, Robopharma apotheek robots, E apotheek robots, KLS apotheek robots en Apostore apotheek robots.

Philip van den Heuvel
Meer weten over de mogelijkheden voor Apotheken? Neem dan gerust contact op met onze lease-expert.

Enkele organisaties die dankbaar gebruik maken van onze expertise

Service apotheek bonnehus
Service Apotheek Bilgaard
Rijnstate
Radboud UMC

Waarom leasen?

Pay as you earn

In de vergoeding die u ontvangt voor de geleverde zorg is ook een deel voor het gebruik van de apparatuur opgenomen. Bij koop moet u eerst investeren in de apparatuur voordat u hiervoor de vergoeding kunt ontvangen, terwijl u met lease ervoor zorgt dat deze inkomsten en uitgaven synchroon lopen. De ROI is direct voelbaar.

Behoud van werkkapitaal

Om te kunnen groeien is het belangrijk om over werkkapitaal te beschikken. Waarom zou u uw cash vastzetten in equipment die in waarde afneemt, terwijl u dit ook voor zaken als personeel, verduurzaming en digitalisering kunt gebruiken? Met lease behoudt u uw werkkapitaal voor dit soort zaken.

Flexibiliteit

MediLease begrijpt dat investeren in vernieuwing een must is en biedt daarom mogelijkheid om tussentijds apparatuur te upgraden. Als er aanvullende apparatuur nodig is, kunt u uitbreiden via deze optie zodat uw uw organisatie met gelijkblijvende kosten altijd kan beschikken over ‘state-of-the-art’ medische apparatuur.

Hoe werkt leasen bij MediLease?

MediLease is sinds 1985 de leasespecialist in de zorg. Wij begrijpen welke leaseoplossingen het beste aansluit bij het type investering en de wensen van uw ZBC of privékliniek. Uiteraard komen wij graag bij u langs op locatie om u hierin te adviseren.
1
2
3
4

Lease aanvragen

Heeft u nieuwe medische apparatuur op het oog? Vraag dan voor investeringen vanaf €10.000 in medische apparatuur een lease aan.

Ontvang een passend voorstel

Heeft u een lease aangevraagd? Voor investeringsbedragen tot €250.000 kunnen wij direct een financiële toetsing uitvoeren op het doorgegeven KvK-nummer. Zo weet u direct of het mogelijk is om de lease te realiseren. Uiteraard komen wij graag persoonlijk bij u langs om een passend voorstel uit te werken.

Onderteken digitaal de leaseovereenkomst

Gaat u akkoord met het leasevoorstel? Dan versturen wij de leaseovereenkomst digitaal naar u toe zodat u deze snel en eenvoudig kunt ondertekenen. Zoals u gewend bent kunt u vervolgens zelf de apparatuur bestellen bij de leverancier(s) van uw keuze.

Aan de slag!

Heeft u uw apparatuur volledig en in goede orde ontvangen? Dan betalen wij na uw goedkeuring de leverancier(s) uit en kunt direct aan de slag met uw nieuwe apparatuur. Zo eenvoudig is het.

Voor apotheken bieden wij verschillende maatwerk leaseoplossingen:

Facility Lease

Met onze Facility Lease krijgt u een budget ter beschikking waaruit alle facturen, zowel voor deelleveringen als aanbetalingen, betaald kunnen worden. Hiermee behoudt u uw werkkapitaal en geniet u optimaal van schaalvoordelen.

MediLease Classic

Met een MediLease Classic beschikt uw onderneming altijd over de nieuwste apparatuur tegen een vast bedrag per maand. Zo blijft uw onderneming 'state of the art' en bent u altijd verzekerd van goed werkende apparatuur.

Pay-per-use

Het uitgangspunt van Pay-per-use is dat u betaalt per verrichte behandeling. Niet het aanschaffen en het in eigendom hebben van de apparatuur staat centraal, maar het gebruik ervan. In tegenstelling tot koop zorgt u met pay-per-use dat inkomsten en uitgaven synchroon lopen.

Wegens hemelvaart zijn wij op donderdag 9 mei en vrijdag 10 mei 2024 gesloten.