Infuuspompen leasen?
Wilt u uw nieuwe infuuspomp niet uit eigen middelen aanschaffen maar financieren met een slimme leaseoplossing van MediLease? Met ruim 35 jaar ervaring in het leasen van medische apparatuur adviseren wij u graag persoonlijk over de mogelijkheden van lease. Vraag direct een lease aan en wij nemen contact met u op.

Wat is een infuuspomp?

“Infuuspompen zijn een extreem belangrijk onderdeel van veel zorgsectoren. Het apparaat zorgt ervoor dat de patiënt bijtijds en de juiste hoeveelheid van een medicijn, antibioticum of vloeistof binnenkrijgt wanneer deze niet zelf ingenomen kan worden.”

Wanneer men spreekt over een infuuspomp, wordt er gedoeld op deze toepassing in de breedste zin. In dit artikel spitsen we toe op de infuuspomp die op industrieel niveau wordt ingezet, en niet de draagbare variant. In ziekenhuizen en ZBC’s worden deze ingezet. Het doel van de infuuspomp is meestal het tijdig toedienen van, zoals hierboven aangegeven, medicijnen, antibiotica, vloeistoffen of andere materialen in de bloedbaan. Hierdoor kan er bijvoorbeeld ook ’s nachts iets worden ingespoten, wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat er geen zorgpersoneel bij hoeft te komen en de patiënt ook niet wakker hoeft te worden/blijven.

Hoe werkt een infuuspomp?

In de pomp zelf wordt de druppelhoeveelheid gereguleerd. Dit gebeurt elektronisch. Doordat de technologie erg accuraat is, is het apparaat erg betrouwbaar. Dit is natuurlijk ook extreem belangrijk wanneer het toedienen van zware medicijnen betreft. Hierom is het zetten van een infuus ook iets wat niet zomaar kan. De naald moet worden geplaatst op een toegankelijke plek, en vanaf het eerste moment moet de pomp goed zijn afgesteld.

Hoe wordt de infuuspomp ingezet?

Wanneer de pomp wordt aangesloten op de patiënt komen daar een aantal onderdelen bij kijken. Denk hierbij aan een aantal slangen, een infuuszak (een soort plastic zak met daarin het toe te dienen materiaal) en een vaak beweegbare arm of wagen om de stellage op te verplaatsen. Dit zorgt ervoor dat de patiënt indien nodig wel naar het toilet kan of een stukje kan lopen. Ondanks dat de infuuspomp een hoop werkzaamheden van de verplegende staf wegneemt, is het wel belangrijk dat deze vier keer per dag gecontroleerd wordt. Voordat een infuus wordt ingebracht moet er eerst goedkeuring zijn van zowel de arts of medisch specialist, en de patiënt.

Infuuspompen leasen

Wilt u een nieuwe infuuspompen aanschaffen? Zeker wanneer u een er een groot aantal nodig heeft kan het interessant zijn om deze in een leaseoplossing onder te brengen. Wij adviseren u dan ook graag in een passende leaseoplossing. Daarnaast krijgt u ook toegang tot onze EnquireNow Client Portal, een technology lifecycle management tool. Met deze tool heeft u onder andere inzicht in contracten en een specificatie van de geleasede assets. Denk hierbij aan het type asset, het serienummer, de status en de modelomschrijving. Ook heeft u de mogelijkheid om zelf per asset een gebruiker, kostenplaats en locatie toe te wijzen. Hier leest u meer over de functies van de EnquireNow Client Portal. Veel ziekenhuizen en ZBC’s kiezen daarom voor een slimme leaseoplossing van MediLease. Er zijn vele voordelen waarom veel van deze organisaties kiezen voor een leaseoplossing. Hieronder staat een lijst vermeld met de belangrijkste voordelen.

Enkele voordelen van infuuspompen leasen bij MediLease
Veelgestelde vragen bij het leasen van infuuspompen
Het aanvragen van een lease is mogelijk vanaf een totaal investeringsbedrag van minimaal € 5.000 exclusief btw.

Dat hangt af van de economische levensduur van de apparatuur. Gebruikelijke looptijden voor medische apparatuur zijn 36 maanden, 48 maanden, 60 maanden en 72 maanden. Bij uitzondering zijn de looptijden van 24 maanden en 84 maanden ook mogelijk.

Tussentijds aflossen is niet mogelijk. U kunt wel tussentijds afkopen. MediLease maakt voor u dan een afkoopvoorstel waarbij u de resterende termijnen in één keer afkoopt.

Indien er een financial leaseovereenkomst heeft ondertekend bent u automatisch economisch eigenaar van het object. Dit betekent dat de lease op de balans wordt geactiveerd. Na het betalen van de laatste maandtermijn zal automatisch ook het juridisch eigendom van het object worden overgedragen.

U bent te allen tijde zelf (verplicht) verantwoordelijk voor het onderhoud en de reparaties van een object. Dit is iets wat u zelf kunt regelen met uw leverancier(s).

Nadat u de leaseovereenkomst juist heeft ondertekend en geretourneerd, zullen wij uw en/of uw leverancier inlichten dat zij de gewenste apparatuur mogen leveren. In overleg met de leverancier kan er vervolgens een moment gepland worden waarop het uitkomt om de objecten in ontvangst te nemen. Dat is iets wat u zelf met de leverancier(s) kunt afstemmen.

Philip van den Heuvel

Philip is gespecialiseerd in leaseoplossingen voor infuuspompen. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op.

Onze leaseoplossingen

Financial Lease

Gaat u minder dan €100.000 investeren en wilt u direct investeringsaftrek kunnen claimen? Kies dan voor een financial lease. Vraag hier onder een lease aan en kies de looptijd die bij u past.

Operational lease

Met een operational lease beschikt u altijd over de nieuwste apparatuur tegen een vast bedrag per maand. Zo blijft uw organisatie 'state of the art' en bent u altijd verzekerd van goed werkende apparatuur.

Hoe werkt leasen bij MediLease?

MediLease is er voor iedere zorgprofessional. Van ziekenhuizen en tandheelkundige praktijken tot fysio’s en beauty centers. Of het nu gaat om grote of kleine investeringen, wij begrijpen welke leaseoplossing het beste aansluit bij uw situatie. Afhankelijk van uw specialisatie, de aard en de omvang van de investering kunt u hier bepalen welke oplossing het beste aansluit bij uw organisatie.

1
2
3
4

Lease aanvragen

Heeft u een nieuwe infuuspomp op het oog? Vraag voor investeringen vanaf €5.000 een lease aan, dan zorgen wij voor een maatwerk leaseoplossing die als gegoten past bij uw organisatie.

Ontvang een passend voorstel

Heeft u een lease aangevraagd? Dan gaan wij direct aan de slag om u een passend voorstel te doen en doen een financiële toetsing op het doorgegeven KvK-nummer.

Laatste gegevens aanleveren

Wilt u over gaan tot de lease? Dan hebben nog een aantal gegevens nodig voor het opstellen van de lease overeenkomst. Denk aan een geldig ID-bewijs, de UBO's en ondertekenaars binnen uw organisatie.

Aan de slag

Heeft u uw apparatuur volledig en in goede orde ontvangen? Dan betalen wij na uw goedkeuring de leverancier(s) uit en kunt direct aan de slag met uw nieuwe apparatuur.

Waarom MediLease?

Persoonlijk

Een grote investering in een nieuwe medische apparatuur betreft maatwerk. Daarom komen we graag bij u langs om u te adviseren in een financieringsoplossing die uw onderneming als gegoten past. Onze kracht is om nauw samen te werken met de leverancier die u zelf heeft gekozen.

Bankonafhankelijk

Bij grote investeringen kan een bank veel grip hebben op uw organisatie wanneer u dit financiert met een lening of met een lopend krediet. MediLease is bankonafhankelijk. Door te kiezen voor MediLease, gaat de lease dus niet ten koste van bestaande banklijnen en zijn er geen algemene zekerheden – verpandingen – vereist.

Maatwerk

MediLease is het boutique kantoor van Nederland in het leasen van medische apparatuur. Met toewijding voor ons vak en een uitgesproken betrokkenheid naar onze klanten toe, vertalen wij onze schat aan expertise in een maatwerkoplossing.

Enkele organisaties die dankbaar gebruik maken van onze expertise:

Scroll naar top

We care about you

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en krijg van Bram de laatste kennisartikelen, klantverhalen en leveranciersverhalen als eerste in uw inbox.

Bram Frijlink